dinsdag 15 januari 2019

Ma14/01/2019 De 'Via cyclista de Lanzarote'

andaag is maandag en kunnen we langs de Decathlon om enkele gasbusjes te kopen om te koken. We zullen ook eens langs een multimedia winkel moeten want om een onverklaarbare reden kan ik het sd-kaartje van mijn fototoestel niet lezen in mijn laptop, de oplossing is een extern kaartlezertje. Terwijl ik gasbusjes koop vraagt MJ aan een voorbijganger waar we dergelijke winkel kunnen vinden. Binnen kan ik de verkoopster niet uitgelegd krijgen wat ik nodig heb, dan MJ er maar bijgeroepen en met haar mondje Spaans lukte het gelukkig wel.
We gaan een eerste rondrit maken in het binnenland. Ik heb bij wijze van proef eens een traject uitgestippeld met enkele stukken onverharde weg. Al meteen zal blijken dat het hier niet de ideale ondergrond is om te fietsen want het is meestal mul zand of een hard wasbord waar je danig door elkaar wordt geschud, niet voor herhaling vatbaar en zeker niet met bagage. Achteraf moeten we zelfs vaststellen dat hierdoor MJ haar spatbord in twee stukken is gebarsten, gelukkig iets dat makkelijk te herstellen is met wat ductape. Op de terugweg komen we op een stuk van de “via cyclista de Lanzarote “ terecht, ideale fietsweg. Jammer genoeg vind ik hier voorlopig nergens info over.

Volgens informatie die we gisteren kregen in een tourist office zou er in Teguise mogelijkheid zijn om te kamperen, aangezien we daar passeren willen we dat ter plaatse controleren en maar goed ook want het blijkt toch niet mogelijk te zijn. We zullen onze plannen voor de volgende dagen dus nog eens moeten herbekijken.



Teguise


Via cyclista de Lanzarote

Geen opmerkingen:

Een reactie posten