zondag 24 februari 2019

Zo 24/02/2019 De puzzel wordt wat ingewikkelder


Volgens informatie die we gekregen hadden op het toerisme bureau zou er om 11 uur in het kader van het nakend carnaval een muziekoptreden zijn in de Calle Candelaria. Ter plaatse is er echter niets te merken van enig optreden. We keren dan nog maar eens terug naar de 'Mercado de Nuestra Señora de Africa'. Op een zondag is het hier bijzonder druk. We bezoeken ook het 'museo de Belles Artes'.
Op de terugweg naar ons appartement gaan we in de haven nog eens informeren naar bootverbindingen tussen Santa Cruz de Tenerife en Santa Cruz de La Palma. Al onze vorige bootverbindingen was met de rederij Fred Olsen. Zij hebben enkel een bootverbinding met SC de La Palma vanuit Los Cristianos dat ligt in het zuiden van Tenerife, we zitten nu in het Noorden. We gaan nog eens informeren bij Armas, een andere rederij maar ook zij hebben geen verbinding van SC de Tenerife naar SC de la Palma. Dat is een streep door onze rekening want onze planning was om Tenerife volledig rond te fietsen. Eenmaal terug op ons appartement ga ik de verschillende verbindingen van de drie rederijen die actief zijn op de Canarische eilanden nog eens nakijken. Enkel Transmediterránea heeft een bootverbinding van SC de Tenerife en SC de La Palma maar enkel op donderdag. Als we vanuit Los Cristianos heen en terug naar El Hierro willen zullen we beroep moeten doen op Armas. Een verbinding tussen Los Cristianos en La Gomera kan dan weer met Fred Olsen. Het wordt dus weer een heel gepuzzel om alles in elkaar te laten passen. Zo'n gepuzzel is eigen aan onze manier van reizen, dat is net wat we er zo leuk aan vinden maar er kruipt wel heel wat tijd in. Gelukkig ben ik iemand die maar weinig uren slaap nodig heeft, veel is dan ook nachtelijk werk. Op de koop toe zit ik nog met mijn laptop die soms rare kuren vertoond. Vermoedelijk een 'malware virus'. Mijn hoofd staat er niet echt naar om ook daarvoor ook nog eens een oplossing te zoeken. Gelukkig kan ik hiervoor beroep doen op mijn beste vriend Robert die voor mij het nodige opzoekingswerk wil doen en mij een mogelijke oplossing kan aanreiken, wat hij ondertussen al gedaan heeft, waarvoor dank. Wanneer je voor en langere periode op trektocht wil gaan moet je wel eens vaker rekenen op de hulp van het thuisfront. Ook onze behulpzame buren Eddy, Freddy en Patrick zijn we dank verschuldigd. Dan zijn er nog onze dochters Iris en Ines die zorg willen dragen voor onze post en paperassen. Mijn moeder in het rusthuis kan tijdens onze afwezigheid dan weer rekenen op onze kinderen en mijn zorgzame nicht Elza. Onze zoon Dimitri brengt ons met onze fietsen naar Zaventem en haalt ons af. Het wordt stilaan een lange lijst van mensen waar we op kunnen rekenen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten